�in tarihine g�re ilk bilinen T�rkler, Do�u T�rkistan'�n Kuzeyin'de M.�. 2.000 y�llar�nda Dzungaria'da ya�am��lard�r. M.�. 1.500 lerde T�rkler da��larak g��ebe ve sava��� kabileler oldular ve Altay ve Tien Shan Da�lar� b�lgelerine yerle�tiler. 2. y�zy�ldan itibaren siyasi, askeri iklimsel nedenler g��ebe kavimlerin steplerin kenarlar�nda yerle�ik medeniyetler kurmalar�n� sa�lam��t�r. Hunlar �� Asya ve Avrupa'da; O�uzlar �ran ve Anadolu'da; Akhunlar Afganistan ve Do�u Hindistan'da; Bulgarlar Balkanlar ve Volga'n�n k�y�lar�'nda; Sabarlar Kafkasya'da; Pe�enekler, K�p�aklar ve Uzlar Do�u Avrupa ve Bulgaristan'da ve Uygurlar �� Asya'da yerle�mi�lerdir. M.�. 2. y�zy�l ile M.S. 20. y�zy�l aras�nda b�ylece hakiki T�rk kabileleri kendilerini 18 milyon km� lik bir alan da��tm��lar ve bir �ok devlet ile imparatorluklar kurmu�lard�r.
Bu arada do�u ve bat� medeniyetlerinin birle�ti�i yer Anadolu d�nyan�n en eski medeniyetlerini b�y�tt�. Hattiler Anadolu'da en eskiler olarak insanlarca biliniyorlard�. M.�. 2.500 de y�ksek d�zey bir medeniyete eri�tiler. Anadolu'ya Kafkas Da�lar� �zerinden giren Hititler, Hattilerle kayna�t�lar ve Anadolu'da ilk sosyal ve siyasal kurumu meydana getirdiler. Hurriler, Luwiler, Urartular, Fenikeliler, Lidyal�lar, Karyal�lar, Likyal�lar, �yonyal�lar ve Bizansl�lar hep burada b�y�k medeniyetler kurdular. Sonu� olarak Anadolu'nun nihai sahipleri T�rkler bu topraklarda �� b�y�k imparatorluk kurdular.
T�rklere Anadolu'nun kap�lar�n� a�an O�uz T�rkleri'nden Sel�uklular oldu. Onlar M.S. 990 da Bat� Asya'da g��l� bir imparatorluk kurdular. M.S. 1243 Erzincan Sava��'nda �ld�r�c� olarak yenmeleri sonucu k�sa hayatl� oldu. Bu yenilgiden sonra Anadolu �e�itli prensliklere b�l�nd�. Bunlardan birisi oaln Osmanl� T�rkleri daha �nce Sel�uk egemenli�inde olan di�er prenslikleri nihayet biraraya getirerek Anadolu'nun b�t�nl���n� yeniden sa�lad�.
B�ylece onlar tarihin en b�y�k ve en uzun ya�ayan imparatorluklar�ndan birini kurdular ve �stanbul'un Fatihi 2. Mehmet Avrupa'da "Muhte�em" diye bilinen S�leyman, Ba�dat ve Erivan Fatihi 4. Murat zamanlar�nda parlak egemenlerin birbirlerini takip etmeleri sonucunda bu medeniyet ve k�lt�r 16. ve 17. y�zy�lda �ahikas�na eri�ti. Bu sultanlar sadece iyi bir general ve devlet adam� de�il, fakat ayn� zamanda g�sterici sanatlara c�mert hami olan, Osmanl� geleneklerine g�re m�zik ve �iir yazan �ok iyi e�itilmi� ki�ilerdi. Osmanl� �mparatorlu�u on yedinci y�zy�l�n sonlar�ndan itibaren 1. D�nya sava�� sonunda neticelenen tedrici bir d����e girmeye ba�lad�.
1914'te sava��n ba��nda bir oldu bitti ile sava�a giren Osmanl� �mparatorlu�u bu sava��n sonunda y�k�lma felaketi ile kar��la�m��t�.M�ttefik Devletler taraf�ndan yenildi�inden 1920'de �mparatorlu�un b�l�nmesini ger�ekle�tiren Sevr Anla�mas�n� imzalamaya mecbur edildi.
Tarihin bu en belirleyici an�nda Mustafa Kemal Atat�rk'�n liderli�inde T�rk milleti yabanc� g��lere kar��, �zg�r,egemen ve ba��ms�z �lke olarak ya�amak i�in Kurtulu� Sava�� m�cadelesini ba�latt�.
Kurtulu� Sava�� 19 May�s 1919'da ba�lad� ve 29 Ekim 1923'de T�rkiye Cumhuriyetinin ilan� ile sonu�land�. T.B.M.M, Sultanl��� 1.Kas�m 1922'de kald�rd�. B�ylece Osmanl� �mparatorlu�unun 6 y�zy�ldan fazla s�ren saltanat� sona erdi.
Uzun m�zakerelerden sonra 24 Haziran 1923'te imzalanan Lozan Antla�mas� T�rk Kurtulu� Sava��n'da kazan�lan zaferi tastik etti ve hukukile�tirdi.
B�y�k Atat�rk'�n 15 y�ll�k Cumhurba�kanl��� s�ras�nda Cumhuriyetin kurulu�undan ba�layarak y�r�rl��e koydu�u devrimci reform'lar �lkeyi anayasal, modern bir devlet haline d�n��t�rmeyi hedeflemi�ti. Bu reformlar yeni Cumhuriyet'in temellerini kurdu.
Cumhuriyet, hukukun evrensel kaidelerini T�rkiye'ye soktu. Bu ba�lamda �rk, dil, din farkl�l�klar�na bak�lmaks�z�n b�t�n vatanda�lar�n e�it ve �zg�r olmas� fikri, toplumsal birli�in kurulmas�n� temin eden Cumhuriyet'�i Anla�man�n temelini kurmu�tur. Din ve inan� �zg�rl���ne kefil olan laiklik, vatanda�lar�n d���ncelerini �zg�rce ifade etmelerini ve siyasal s�rece kat�lmalar�n� sa�layan demokrasi ve onlar� korku ve bask�dan azat ya�atan hukukun �st�nl��� Cumhuriyet'in yapt��� Toplumsal Anla�man�n sonu�lar�d�r. 75. y�l�n deneyimleri T�rk halk�n�n bu modern medeniyete eri�mek i�in yeni giri�imi ellerine alm�� oldu�unu ispatlam��t�r.