M4 Kadıköy – Sabiha Gökçen Havalimanı Metrosu

M4 Kadıköy – Sabiha Gökçen Havalimanı Metrosu

  • Mustafa Aslantürk
    Katılımcı

    Merhaba, bence M4 hattı çok kritik bir öneme sahip. Özellikle Sabiha Gökçen’e ulaşım açısından büyük kolaylık sağlıyor. Ancak bazı saatlerde yoğunluk olabiliyor, bu yüzden yolculuk planı yaparken bunu göz önünde bulundurmakta fayda var. Özellikle 8 vagonlu trenler geldiğini tabeladan takip edip kırmızı alanlara doğru ilerlemek çok iyi oluyor.

    Şener Demir
    Katılımcı

    Entegrasyon konusunda iyi düşünülmüş gibi görünüyor, fakat bence Marmaray ile bağlantısını daha da güçlendirmek gerek. Bu sayede Avrupa Yakası’ndan gelenler için de Sabiha Gökçen’e ulaşım daha cazip hale gelebilir.

    Bence en büyük sorunlardan biri sinyalizasyon ve bilgilendirme. Yeni kullanıcılar için istasyonlarda daha fazla bilgilendirme yapılabilir. Bazen nereye gideceğinizi bulmak zor olabiliyor. Aynen, özellikle turistler için yol gösterici işaretlerin ve duyuruların çok daha net olması gerekiyor. Ancak genel olarak M4 hattını çok kullanışlı ve etkili buluyorum. Umarım ileride daha fazla hat bu kadar iyi planlanır.

    Uğur Aktaş
    Katılımcı

    Projenin Marmaray ve diğer metro hatlarıyla bağlantısının iyi planlanması gerekiyor. Böylece, insanlar İstanbul’un her yerinden Sabiha Gökçen Havalimanı’na kolaylıkla ulaşabilir. M8 Kozyatağı istasyonunda City İstanbul AVM bağlantısı henüz bitmemiş. Aktarma işleri biraz sıkıntılı. D-100’den dışarı çıkıp – ki ben çıkarken yukarıya yönlü olan yürüyen merdiven de arızalanmıştı – AVM girişinden girip tekrar aşağıya inmek gerekiyor.

    Uzunçayır’daki metrobüs bağlantısı da efsane. Adı üzerinde uzun bir çayırdan geçip M4’e ulaşılabiliyor.

    M12 Göztepe metrosu bitince bakalım orası nasıl olacak.

     

    Ömer Yıldırım
    Katılımcı

    M3 Bakırköy Sahil metrosundaki kalabalık ders olmalı. M4 açıldı, yıllarca yarım bilete yolculuk yapıldı. Havalimanına bağlandı hala bile öyle aman aman kalabalık yok bu hatta.

    M4 hattının çoğu istasyonunun çevresindeki en yakın alanlarda otoparklar, metro yolculuğu ile yakından uzaktan alakası olmayan kamu tesisleri ya da metroya sıfır diye oluşturulmuş rant binaları ile dolu. Ki sondaki rant binalarında oturanların da ya özel aracı var ya da ulaşımla alakası yok…

    Birkaç yıl sonra metro istatistiklerine bakıldığında M3 gibi hatlar en tepede olacak. M4,M2 gibi ana arterlerin altından giden metrolar altlarda olacak.

    Alperen Erdoğan
    Katılımcı

    Kozyatağı M4 İstasyonu’na Pegasus sponsor olmuş. Artık İstasyonun adı Pegasus-Kozyatağı olarak anılacak.

    İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) iştiraklerinden Metro İstanbul ile Pegasus Hava Yolları, Sabiha Gökçen Havalimanı istasyonunun isim hakkı için sözleşme imzaladı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) iştiraklerinden Metro İstanbul ile Pegasus Hava Yolları, M4 Kadıköy-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Hattı’nın son istasyonunun isim hakkı anlaşmasına imza attı. Anlaşma süresi 3 yıl Metro İstanbul Genel Müdürü Özgür Soy, “Toplu ulaşım sektöründe büyük ekonomik sıkıntıların yaşandığı pandemi sonrası dönemde dünyanın önde gelen tüm metro işletmeleri yolculuk dışı gelirlerini artırmaya odaklandı. Bu gelirlerin başlıcaları gayrimenkul, ticari alan ve reklam/sponsorluk gelirleridir. Son yıllarda ticari alan gelirlerini artırmak için önemli atılımlar gerçekleştirdik. Pegasus’la gerçekleştirilen isim hakkı anlaşması da bu atılımlara eklenen farklı ve yeni bir adım.

    https://www.metro.istanbul/haber/detay/metro-istanbul-ve-pegasus-hava-yollari-istasyon-isim-hakki-anlasmasina-imza-atti

5 yazı görüntüleniyor - 1 ile 5 arası (toplam 5)

Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.

    Members
  • Active
  • New
  • Online
  • Groups
  • Active
  • Newest
Dark mode