Üsküdar Kadıköy Maltepe Tramvay Projesi

Üsküdar Kadıköy Maltepe Tramvay Projesi

  • Alperen Erdoğan
    Katılımcı

    İBB’nin raylı sistemler müdürü Pelin Alpkökin hanım, projenin detaylarını açıkladı. Üsküdar meydana uzatılan hat Zeynep Kamil ve Karacaahmet mezarlığı üstünden Kadıköy rıhtıma geliyor, Altıyol ve Ziverbey üstünden minibüs yoluna devam ediyor.

    Cevizli’ye kadar minibüs yolu üstünden devam eden hat buradan Tugay yoluna dönüp Kartal adliyesine yakın bir noktada D-100’de sona eriyor.

     

    Uğur Aktaş
    Katılımcı

    Bugün durakları bir kez daha gözden geçirdim ve bu hattın oldukça yoğun olacağını tahmin ediyorum.

    1) Üsküdar-Kadıköy arasında hizmet verecek bu hat, 12 numaralı otobüs hattına benzer şekilde işleyecek ancak duraklar ve güzergah tam olarak aynı olmayacak. Bu hattın da oldukça kalabalık olması bekleniyor.

    2) Kadıköy Rıhtım-Altıyol-Söğütlüçeşme güzergahı zaten yoğun bir bölge ve bu hat orayı daha da sıkışık hale getirecek.

    3) Ziverbey-Göztepe-Bostancı yönünde, alternatifler çok gibi görünse de, bu bölge için büyük bir ihtiyaç var.

    4) Şu an değil ama gelecekte bu hat Kartal yönüne uzatılabilir ya da yeni bir hat oluşturulabilir diye düşünüyorum.

    Umarım, bu hatları küçük tramvaylarla desteklerler; örneğin 2-3 vagonlu tramvaylar ile ring seferleri düzenleyerek. Mesela:

    – Göztepe Köprüsü’nden Libadiye’ye ve Göztepe minibüs yoluna,
    – Bostancı Köprüsü’nden Bostancı Sahil’e,
    – Zeynep Kamil’den Koşuyolu’na ve Acıbadem’e,
    – Küçükyalı Sahil’den Küçükyalı Metro’ya veya Altıntepe gibi tepe bölgelerine dikey hatlar.

    Gözlemlediğim kadarıyla, ilçelerde veya bölgelerde metro yapılmasına rağmen, insanların evlerinden çıkıp metroya ulaşmaları ortalama 20-25 dakika yürüme mesafesini veya mantıksız bir minibüs yolculuğunu gerektiriyor. Şehirdeki karmaşanın bir nedeni de bu.

    Daha küçük ve basit hatlar yaparak bölgesel çözümler sunulabilir.

    Şener Demir
    Katılımcı

    Bu proje bana oldukça mantıksız görünüyor; sadece basit bir mantıksızlık değil, adeta akıl almaz bir durum.

    Tramvayın mevcut yol yapısıyla entegre edilmesi mümkün değil. Yeni bir yol yapımı da söz konusu olamaz.

    Mevcut yolun şeridini azaltmak, zaten sıkışık olan trafiği daha da kötüleştirecek. Duraklar nedeniyle bazı noktalarda şeridi daraltmak zorunda kalacaksın.

    Şerit paylaşımı yapılırsa, yoğun trafik saatlerinde tramvayı trafiğin içine mi atacaksın? Duraklarda ne yapılacak?

    İstanbul Büyükşehir Belediyesi bazen, bölgenin yapısını tam olarak anlamadan, anlamsız trafik düzenlemeleri yapıyor. Bu bölge zaten bilinmeyen bir yer değil; aktif İstanbul sakinlerinin çoğu bu güzergahı kullanmıştır.

    Bu projenin fizibilite raporunun yayımlanmasını isterim ki, neyin amaçlandığını görebileyim. Araç kullanımının %80 oranında değişmeyeceği bir güzergahta, yolu iki şerit daraltmanın amacı nedir?

    Toplu taşımaya teşvik edildiği söylenmesin; bu şekilde bir teşvik olamaz. Tramvay, aşırı yavaş bir toplu taşıma aracıdır ve bu yüzden yol kapatmak mantıklı değildir. Kabataş tramvayı bile, Beyazıt gibi yerlere kadar kaldırılmalı. Yoğun bir güzergahta, on dakikada bir tramvay geçmesi için tüm trafiği kilitlemek çok mantıksız. Yol paylaşımı da bu güzergahta imkansız.

    Bu hat, çok daha kullanışlı ve hızlı olan Marmaray ve metro hatlarına alternatif teşkil etmekte. İki durak arası yürüyüş mesafesi maksimum 15 dakika olduğundan, duraklar arası mesafenin seyrek olması, trafiği bu kadar olumsuz etkilemek için bir bahane olamaz.

    İstanbul’un en büyük problemi trafikken, trafiği daha da artıracak bir projeyi çözüm olarak sunmaları akla zarar.

    Örneğin, Alibeyköy tramvayı, geniş alanlar ve görece düşük nüfus yoğunluğu sayesinde işlevsel ve başarılı bir proje. Ancak bu, oldukça mantıksız bir girişim.

    Mustafa Aslantürk
    Katılımcı

    Fahrettin Kerim Gökay Caddesi ve Şemsettin Günaltay Caddesi boyunca, yani minibüs yolunda, yol kenarındaki tüm binaların arazilerinin 7 metre genişliğindeki kısımları, belediye tarafından yıllar önce kamulaştırıldı. Şu an bu alanlar kaldırım veya dükkan önü olarak kullanılmakta, ancak bu proje gerçekleşirse, caddenin araç trafiğine açık kısımları (asfalt) binaların yönünde genişletilecek. Kentsel dönüşüm kapsamındaki binalar, öncekilerden daha geride inşa ediliyor. Bu sayede, cadde 2 şerit gidiş ve 2 şerit geliş olacak şekilde korunurken, ortasından tramvay da geçecek. Ancak bu durum, cadde boyunca bulunan büyümüş ağaçlara zarar verecek.

4 yazı görüntüleniyor - 1 ile 4 arası (toplam 4)

Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.

    Members
  • Active
  • New
  • Online
  • Groups
  • Active
  • Newest
Dark mode