Alperen Erdoğan

  • Alperen Erdoğan
    Katılımcı

    Benim ek notlarım da şöyle:

    • Göztepe-Ümraniye hattında test sürüşleri başladı. 2025 de açılacak.
    • Kaynarca-Pendik-Tuzla Metro Hattı 2025 de açılacak.
    • Mah<span class=”r-b88u0q”>mutbey-Bahçeşehir-Esenyurt Met</span>ro Hattı için 2026 planlanıyor.
    • Ocak 2024’te Etüdü Bakanlık Onayı Aldı, 1. Etap Yenidoğan Emek arası 10 Mart 2024 de inşaası başladı.
    • Eyüpsultan-Bayrampaşa Tramvayı sözleşmesi imzalandı. İşler başlıyor.
    • HIZRAY Bakanlık Onayı Bekliyor
    • Üsküdar-Kadıköy-Maltepe Tramvayı (Anadolu tram) 2024’te izin ve onay süreçleri başlıyor.
    • Sefaköy-Beylikdüzü-Tüyap metrosu kamu yatırım planına alınmadı. Cumhurbaşkanlığı onayı bekleniyor.

    Özetle benim bu beş yıllık dönemde beklentim:

    1. Göztepe-Ümraniye, Kaynarca-Tuzla, Mahmutbey-Esenyurt metrolarının açılması.
    2. M7 Beşiktaş ve Kabataş uzatmasının gerçekleşmesi.
    3. Eyüpsultan-bayrampaşa hattının açılması.
    4. Üsküdar-Maltepe en azından ilk etap Üsküdar-Bostancı gibi hizmete alınabilir.

     

     

    Alperen Erdoğan
    Katılımcı

    İBB’nin Raylı Sistemlerden Sorumlu İsmi Pelin Alpkökin şöyle bir not eklemiş altına:

    – Proje eksiklikleri ve uygunsuzluklara rağmen,
    – ⁠Bazılarında kentin dinamiğine uymayan güzergah ve istasyon yerleri için proje çalışmalarının eksik olmasına rağmen,
    – ⁠Tüm Yüklenicilere birikmiş borçların olmasına rağmen,
    – ⁠Hiçbir projenin bütçe ve finansının olmamasına rağmen,
    – ⁠Hatta finans ön görüşmelerinin dahi ilgili bankalar ile yapılmamasına rağmen,
    – ⁠Geoteknik olarak zor ve kritik bölgelerde iki yıla yakın yarım bırakılmış depreme dayanıksız tüneller ve kazılara rağmen,
    – ⁠Tüm projelerde sadece birkaç yüz çalışanın kalmasına rağmen,
    – ⁠Alt Yüklenicilerin sözleşmelerinin iptal edilmiş ya da hiç yapılmamış olmasına rağmen,
    – ⁠Temin edilen kredilerin kullanımı için gereken kayıt amaçlı izinlerin aylarca bekletilmesine rağmen,
    – ⁠Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığınca yapımı yıllarca süren ve işletilmesi için İBB ‘ye devredilen hatların proje bedellerinin birkaç ayda İBB gelirlerinden aylık yüz milyonlarca TL olarak kesilmesine rağmen,

    2019 – 2024 arası metrolardaki başarı tablosudur bu harita…..

    Pandemi, global ekonomik kriz ve deprem felaketinden bahsetmiyoruz bile..

    Alperen Erdoğan
    Katılımcı

    Fiziki ilerlemeleri resimden yazıyorum.

    Avrupa Yakası:

    • 18,1 KM’lik Mahmutbey Bahçeşehir Esenyurt Metrosu 2019’da sıfırmış 2024 Mart itibariyle %36,5 ilerleme olmuş.
    • 9,7 KM’lik Kirazlı Halkalı Metrosu 2019’da %4 ile başlamış %18,5’a gelinmiş.
    • 24,5 KM’lik Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu %70 ile devralınmış %98,7’ye varmış. Yıldız Kabataş 4,5 KM inşa halinde
    • 13,4 KM’lik Ataköy-İkitelli Metrosu %36 ile başlamış %100 tamamlandı,seçimden önce de hizmete girdi.
    • Eminönü-Alibeyköy tramvayı 10,1 KM’lik hat %58 ile teslim alındı, bu hat da seçim öncesi tamamen açıldı.
    • Rumeli Hisarüstü Aşiyan finküleri de %26’dan alınıp tamamlanan bir başka hat oldu

    Anadolu Yakası:

    • Ümraniye-Ataşehir-Göztepe 13 km’lik metro hattı. %4 ile alınıp %80’e ulaşmış durumda.
    • Bostancı-Dudullu M8 metrosu 14,3 KM idi. %60 ile alınıp bir yıl önce açıldı.
    • Çekmeköy – Sancaktepe – Sultanbeyli %4 ile başladı %89 a geldi, Samandıra’ya kadar açıldı. Samandıra-Sultanbeyli 4,4 KM kaldı.
    • Kaynarca-Pendik Tuzla metrosu 13 KM. 1. etap Pendik – Fevzi Çakmak arası. %1 ile alındı %63,6 ya geldi.

     

     

    Alperen Erdoğan
    Katılımcı

    Kozyatağı M4 İstasyonu’na Pegasus sponsor olmuş. Artık İstasyonun adı Pegasus-Kozyatağı olarak anılacak.

    İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) iştiraklerinden Metro İstanbul ile Pegasus Hava Yolları, Sabiha Gökçen Havalimanı istasyonunun isim hakkı için sözleşme imzaladı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) iştiraklerinden Metro İstanbul ile Pegasus Hava Yolları, M4 Kadıköy-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Hattı’nın son istasyonunun isim hakkı anlaşmasına imza attı. Anlaşma süresi 3 yıl Metro İstanbul Genel Müdürü Özgür Soy, “Toplu ulaşım sektöründe büyük ekonomik sıkıntıların yaşandığı pandemi sonrası dönemde dünyanın önde gelen tüm metro işletmeleri yolculuk dışı gelirlerini artırmaya odaklandı. Bu gelirlerin başlıcaları gayrimenkul, ticari alan ve reklam/sponsorluk gelirleridir. Son yıllarda ticari alan gelirlerini artırmak için önemli atılımlar gerçekleştirdik. Pegasus’la gerçekleştirilen isim hakkı anlaşması da bu atılımlara eklenen farklı ve yeni bir adım.

    https://www.metro.istanbul/haber/detay/metro-istanbul-ve-pegasus-hava-yollari-istasyon-isim-hakki-anlasmasina-imza-atti

    Alperen Erdoğan
    Katılımcı

    Bu hat İstanbul’daki gibi bağımsız bir şeritten mi gidiyor yoksa Boğaz köprüsü geçişi gibi trafiğe karışık mı ilerleyecek?

5 yazı görüntüleniyor - 1 ile 5 arası (toplam 5)
    Members
  • Active
  • New
  • Online
  • Groups
  • Active
  • Newest
Dark mode