- Türk Milli Eğitim Sistemi
- Eğitim Kurumları
- Okulöncesi Eğitim
- İlköğretim
- Ortaöğretim
- Özel Eğitim Okulları
- Özel Öğretim
- Yaygın Eğitim
- Halk Eğitimi
- Çıraklık Eğitimi
- Uzaktan Eğitim
- Yurtdışı Eğitim ve Teşkilatı
- Yükseköğretim
- Yükseköğretim Sistemi
- Bilim ve Araştırma
- TÜBİTAK
- Diğer Kamu AR-GE Kurumları
- AR-GE Göstergeleri
- Bilim ve Teknoloji Politikası
- Uluslararası işbirliği
Türkiye'de okulöncesi eğitim isteğe bağlı olarak, zorunlu ilköğretim çağına gelmemiş 3-5 yaş grubundaki çocukların eğitimini kapsamaktadır. Okulöncesi eğitim, Milli Eğitim Bakanlığı başta olmak üzere değişik bakanlık ve kuruluşlar tarafından, eğitim ya da bakım amaçlı anaokulu, ana sınıfı, uygulama sınıfı, kreş, yuva, gündüz bakımevi ve çocuk bakım yurtlarında verilmektedir. Bu kurumlarda çocuklar tam ya da yarım gün kalabilmektedir. Aileler, çocuklarının okulöncesi eğitiminden yararlanabilmeleri için belli bir ücret ödemektedir.
Okulöncesi eğitimin amacı, çocukların bedensel, zihinsel ve kişisel gelişmelerini sağlamak, dili kullanma yetilerini geliştirmek ve onları ilköğretime hazırlamaktır. Okulöncesi eğitim kurumlarının nerelerde ve hangi önceliklere göre açılacağı Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan bir yönetmelikle düzenlenmektedir. Okulöncesi eğitimin yaygınlaştırılması, kamuoyunun bilinçlendirilmesi, okulöncesi eğitim kurumlarında kullanılan mevcut eğitim materyalleri ve donatım malzemelerinin geliştirilmesi ve standardizasyonu amacıyla çalışmalar sürdürülmektedir. Bu doğrultuda Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı "Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliği"nde yapılan bir değişiklikle ilkokulların bünyesinde en az bir ana sınıfı açılması zorunluluğu getirilmiştir.
Ülkede 0-6 yaş grubunda 8.5 milyon çocuk bulunmakta ve bu çocukların %30'unu 5-6 yaş grubu çocukları oluşturmaktadır. Okulöncesi eğitimde halen %10 olan okullaşma oranının 2000 yılı sonlarında %16'ya çıkarılması hedeflenmektedir.