- Türk Milli Eğitim Sistemi
- Eğitim Kurumları
- Okulöncesi Eğitim
- İlköğretim
- Ortaöğretim
- Özel Eğitim Okulları
- Özel Öğretim
- Yaygın Eğitim
- Halk Eğitimi
- Çıraklık Eğitimi
- Uzaktan Eğitim
- Yurtdışı Eğitim ve Teşkilatı
- Yükseköğretim
- Yükseköğretim Sistemi
- Bilim ve Araştırma
- TÜBİTAK
- Diğer Kamu AR-GE Kurumları
- AR-GE Göstergeleri
- Bilim ve Teknoloji Politikası
- Uluslararası işbirliği
Ülkede özel eğitim hizmetleri, engel gruplarına göre oluşturulmuş özel eğitim okullarında yürütülmektedir. Halen; görme, işitme, ortopedik, zihinsel engelli ve uzun süreli hasta çocuklar olmak üzere beş engel grubundaki çocuklara ve gençlere özel eğitim hizmeti verilmektedir. Özel eğitimin amacı, özel eğitime gereksinim duyan bireylerin eğitim ihtiyaçlarını karşılamak, onları toplumla bütünleştirmek ve bir meslek sahibi olmalarını sağlamaktır. Ayrıca özel eğitime gereksinim duyan öğrencilerin normal okullarda yaşıtları ile birlikte eğitim görmeleri de sağlanmaktadır. "Kaynaştırma" olarak tanımlanan bu uygulamanın yaygınlaştırılmasına çalışılmaktadır.
Türkiye'de beden, zihin, duygu ve sosyal gelişmelerindeki özürleri veya üstün özellikleri yönünden özel eğitim görmesi gereken öğrencilerin eğitildiği 207 özel eğitim okulu ile 102 rehberlik ve araştırma merkezi bulunmaktadır. 1998-1999 öğretim yılında, özel eğitim okul ve kurumlarından 10.946'sı kaynaştırma eğitiminde olmak üzere toplam 32.540 öğrenci yararlanmaktadır.
Ülkede, tanısı konulmuş özel eğitime gereksinim duyan çocuklar için okulöncesi eğitim zorunludur. Her çocuk için "Bireysel Eğitim Planı" hazırlanmakta, çocuklar ulaşabilecekleri performans düzeyine göre eğitilmektedir. Özel eğitime gereksinim duyan bireylerin eğitimlerinin her sürecine ailelerinin katılımı sağlanmakta, kaynaştırma eğitimindeki öğrencilere özel eğitim desteği verilmektedir. Ayrıca özel eğitime gereksinim duyan yetişkinler için de iş ve meslek kazandırıcı programlar düzenlenmekte ve bu programların yaygınlaştırılması çalışmaları sürdürülmektedir.