Şu konuşmasında Ekrem İmamoğlu, hattın gelişimini anlatmış. Özetle M5 hattının uzantısı olarak ayrı etap olarak projelendiriliyor bu hat.
Sonrasında ise seçimden sonra hat bu hat ayrı hat olarak yapılmak isteniyor. Bakanlık da yeterli yolcu kapasitesi yok diye hattın yapımını reddediyor. Daha sonra yolcu kapasitesine ulaşıldığı tespit edilip tekrar başvuru yapılıyor.
Yolcu kapasitesi daha da artsın diye de hattı Söğütlüçeşmeye kadar uzatıyorlar.
Ekrem İmamoğlu: Yenidoğan metro hattının gerçeklerini açıkladı.
M3 Bakırköy Sahil metrosundaki kalabalık ders olmalı. M4 açıldı, yıllarca yarım bilete yolculuk yapıldı. Havalimanına bağlandı hala bile öyle aman aman kalabalık yok bu hatta.
M4 hattının çoğu istasyonunun çevresindeki en yakın alanlarda otoparklar, metro yolculuğu ile yakından uzaktan alakası olmayan kamu tesisleri ya da metroya sıfır diye oluşturulmuş rant binaları ile dolu. Ki sondaki rant binalarında oturanların da ya özel aracı var ya da ulaşımla alakası yok…
Birkaç yıl sonra metro istatistiklerine bakıldığında M3 gibi hatlar en tepede olacak. M4,M2 gibi ana arterlerin altından giden metrolar altlarda olacak.
Sanırım ulaştırma bakanlığı sadece metronun kendisini yapıyor, araç alım işine karışmıyor. M9 hattı da aynı araçları kullanacak. M9 açıldığında buradaki araç sayısı daha da düşecek herhalde.
İki adayın da ulaşım vaatleri, İstanbul’un kronikleşmiş sorunlarına yönelik umut verici. Ancak, geçmişte birçok vaadin yerine getirilemediğini gördük. Umarım bu sefer vaatler gerçekçi ve uygulanabilir olur. Merkezi yönetimin artık engelleyim yapmasın kafasından çıkması lazım. Artık bu konular çok sık gündeme geliyor ve partilere olumsuz yansımaya başladı.