Uğur Aktaş

  • Uğur Aktaş
    Katılımcı

    Bu hat önemli bir hat, hattın kodu bile M3. Son açılan havalimanı metrosu M11 idi.

    İlk yapıldığında son durak adı Bakırköy İDO idi. İDO MİDO kalmadı artık Bakırköy Sahil diye değiştirmişler ismini.

    Belki Bostancı-Kadıköy-Bakırköy İDO hattı tekrar düşünülebilir. Bostancı tarafında da M8 var artık. Sabiha Gökçen’e gideceksin diyelim. En azından konforlu bir ulaşım olur. Tabi fotoğraflardaki gibi metro olacaksa konfor olsa nolur olmasa ne olur…

    Uğur Aktaş
    Katılımcı

    Ekrem İmamoğlu’nun ulaşımda yenilikçi dönüşümler ve raylı sistem ağı genişletme planı çok iddialı. 740 km raylı sistem, İstanbul’un ulaşım sorununa ciddi bir çözüm sunabilir. Fakat bu projelerin gerçekleşme süreci ve maliyeti konusunda şeffaf bilgi sahibi olmak isterim.

    Sultanbeyli-Kurtköy metro hattının tamamlanması, Anadolu Yakası’nda yaşayanlar için hayatı kolaylaştırabilir. Bu tür projelerin yanı sıra, Murat Kurum’un büyük tünel projeleri de ilgi çekici. Umarım, bu projeler trafik sorununa kalıcı çözümler getirir.

    İmamoğlu’nun vaatlerinde dikkat çeken bir diğer nokta da deniz yolu ulaşımındaki yeni atılımlar. İstanbul gibi bir deniz şehrinde, deniz ulaşımının daha etkin kullanılması gerektiğine inanıyorum. Ayrıca, yeni nesil yaya ve bisiklet ulaşımına verdiği önem de şehrin yaşam kalitesini artırabilir.

    Ulaşım esnafına yönelik çözümler de önemli bir konu. Hem Kurum’un hem de İmamoğlu’nun bu konuda somut adımlar atmaları gerektiğini düşünüyorum. Özellikle taksi sorunu, İstanbul’da uzun süredir çözüm bekleyen bir mesele.

    İmamoğlu’nun HIZRAY gibi hızlı tren projeleri, şehir içi ulaşımı radikal bir şekilde değiştirebilir. Bu tür yenilikçi projeler, İstanbul’un ulaşım sorunlarını çözmede büyük bir adım olabilir.

    Uğur Aktaş
    Katılımcı

    Projenin Marmaray ve diğer metro hatlarıyla bağlantısının iyi planlanması gerekiyor. Böylece, insanlar İstanbul’un her yerinden Sabiha Gökçen Havalimanı’na kolaylıkla ulaşabilir. M8 Kozyatağı istasyonunda City İstanbul AVM bağlantısı henüz bitmemiş. Aktarma işleri biraz sıkıntılı. D-100’den dışarı çıkıp – ki ben çıkarken yukarıya yönlü olan yürüyen merdiven de arızalanmıştı – AVM girişinden girip tekrar aşağıya inmek gerekiyor.

    Uzunçayır’daki metrobüs bağlantısı da efsane. Adı üzerinde uzun bir çayırdan geçip M4’e ulaşılabiliyor.

    M12 Göztepe metrosu bitince bakalım orası nasıl olacak.

     

    Uğur Aktaş
    Katılımcı

    Bugün durakları bir kez daha gözden geçirdim ve bu hattın oldukça yoğun olacağını tahmin ediyorum.

    1) Üsküdar-Kadıköy arasında hizmet verecek bu hat, 12 numaralı otobüs hattına benzer şekilde işleyecek ancak duraklar ve güzergah tam olarak aynı olmayacak. Bu hattın da oldukça kalabalık olması bekleniyor.

    2) Kadıköy Rıhtım-Altıyol-Söğütlüçeşme güzergahı zaten yoğun bir bölge ve bu hat orayı daha da sıkışık hale getirecek.

    3) Ziverbey-Göztepe-Bostancı yönünde, alternatifler çok gibi görünse de, bu bölge için büyük bir ihtiyaç var.

    4) Şu an değil ama gelecekte bu hat Kartal yönüne uzatılabilir ya da yeni bir hat oluşturulabilir diye düşünüyorum.

    Umarım, bu hatları küçük tramvaylarla desteklerler; örneğin 2-3 vagonlu tramvaylar ile ring seferleri düzenleyerek. Mesela:

    – Göztepe Köprüsü’nden Libadiye’ye ve Göztepe minibüs yoluna,
    – Bostancı Köprüsü’nden Bostancı Sahil’e,
    – Zeynep Kamil’den Koşuyolu’na ve Acıbadem’e,
    – Küçükyalı Sahil’den Küçükyalı Metro’ya veya Altıntepe gibi tepe bölgelerine dikey hatlar.

    Gözlemlediğim kadarıyla, ilçelerde veya bölgelerde metro yapılmasına rağmen, insanların evlerinden çıkıp metroya ulaşmaları ortalama 20-25 dakika yürüme mesafesini veya mantıksız bir minibüs yolculuğunu gerektiriyor. Şehirdeki karmaşanın bir nedeni de bu.

    Daha küçük ve basit hatlar yaparak bölgesel çözümler sunulabilir.

4 yazı görüntüleniyor - 1 ile 4 arası (toplam 4)
    Members
  • Active
  • New
  • Online
  • Groups
  • Active
  • Newest
Dark mode